Boraine politie start een campagne om bedrijven te beveiligen
SAINT-GHISLAIN Volgens de cijfers van de politie van Boraine zijn er in de omgeving niet minder dan 1.200 bedrijven geïdentificeerd. Zoveel fragiele plekken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten. Op woensdag werd een campagne om bedrijven te beveiligen gelanceerd.
Op basis van een simulatie van een gewapende aanval presenteerde de politie een aantal hulpmiddelen die, naast hun afschrikkende werking, helpen om een misdrijf op te helderen, het tarief voor gewelddadige overvallen voor 80%.
De keuze van de handel waar deze simulatie plaatsvond was niet triviaal. De Gedimat-Vantrimpont-vestigingen in de Riviérette-zone in Saint-Ghislain zijn de afgelopen maanden het doelwit geweest van dieven.
“De vluchten zijn zo talrijk dat het moeilijk is om de schade te kwantificeren”, zegt Raymond Vantrimpont. “We vroegen ons af hoe grote stukken konden worden gestolen voordat we begrepen dat de vluchtroute werd gebruikt.”
Parallel met een herontwikkeling van de winkel, nu met gangen open voor de kisten, heeft de baas zijn winkel Télépolice uitgerust, een bewakingssysteem dat is verbonden met het politiebureau.
Op deze manier kunnen winkelmedewerkers met een druk op de knop de politie waarschuwen die dankzij de camera onmiddellijk een overzicht kan krijgen van de huidige gebeurtenissen in de faciliteit tegen een prijs die in het geheel niet overdreven is. gebruiker.
“Over het gebied zijn dertig winkels uitgerust met dit systeem”, aldus Commissielid Delrot, volgens welke de schijn van duisternis een factor is die diefstal met geweld bevordert.
Daarom zal tijdens de lopende campagne de aanwezigheid van patrouilles worden geaccentueerd tijdens het openen en sluiten van winkels. Onder andere maatregelen nuttiger dan de anderen.