Alle andere vlucht feiten zijn altijd onderworpen aan speciale aandacht van onze diensten.
In het bijzonder hebben we een monitoring systeem ontwikkeld voor kleine bedrijven die dit eisen: Tele-Police Vision 070 663 101.
Dit systeem, bij de aanraking van een discrete knop, kan de handelaar het slachtoffer van een aanval in zijn winkel, om een signaal dat een alarm triggers bij de politie Hotel Central te sturen.
De politieagent verzender hoort dan alles wat er gebeurt in de winkel en hij kan dienovereenkomstig reageren en stuur een interventieteam ter plaatse, terwijl hem op de hoogte, in real time, van de evolutie van de situatie.
Om de Malfrats af te schrikken, kan de handelaar ook een sticker op zijn venster aanbrengen dat dit techno-preventie systeem in zijn opslag wordt geïnstalleerd.
Dienst interventie
071 240 100
101
Septante personeelsleden alle gelederen, operationeel en administratief, omvatten de interventiedienst die hoofdzakelijk verantwoordelijk is voor het reageren op klachten en verzoeken om interventies door de bevolking, met name door het nummer 101.
Dagelijkse surveillance en veiligheidsoperaties zijn de tweede belangrijke component van de missies van de dienst.
De politie Secours dienst (PS)
48 politieagenten proberen zo spoedig mogelijk te reageren op alle verzoeken om dringende actie.
Politie Secours missies zijn talrijk:
- Het redden van mensen in gevaar. Voorbeeld: Road crashes, hold up,…
- Zie strafbare feiten die snelle actie vereisen. Voorbeeld: vluchten in huizen of winkels in afwezigheid van inzittenden,…
- Zorgen voor dagelijkse preventie patrouilles op het gehele grondgebied van het politiegebied.
- Kleine of grotere controles uit te voeren die gericht zijn op de bestrijding van verkeers onzekerheid en criminaliteit.